- 1 -
De Imam Al-Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani
02 Dhoe al-Hijjah – 1430 AH
19 november 2009
22:49 (volgens de officiële kalender van Omm al-Qura)
───────────────────────
{فَبِأَيّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ} Allah is waarlijk de Almachtige.
Allah, de Verhevene, zegt:
{تِلْكَ آيَاتُ اللَّـهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ ۖ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّـهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ ﴿٦﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Jathiya (De Knielende) – 6]
En Allah, de Verhevene, zegt:
{أَلَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلِينَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الْآخِرِينَ ﴿١٧﴾ كَذَٰلِكَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِينَ ﴿١٨﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿١٩﴾ أَلَمْ نَخْلُقكُّم مِّن مَّاءٍ مَّهِينٍ ﴿٢٠﴾ فَجَعَلْنَاهُ فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ ﴿٢١﴾ إِلَىٰ قَدَرٍ مَّعْلُومٍ ﴿٢٢﴾ فَقَدَرْنَا فَنِعْمَ الْقَادِرُونَ ﴿٢٣﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٢٤﴾ أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ كِفَاتًا ﴿٢٥﴾ أَحْيَاءً وَأَمْوَاتًا ﴿٢٦﴾ وَجَعَلْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ شَامِخَاتٍ وَأَسْقَيْنَاكُم مَّاءً فُرَاتًا ﴿٢٧﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٢٨﴾ انطَلِقُوا إِلَىٰ مَا كُنتُم بِهِ تُكَذِّبُونَ ﴿٢٩﴾ انطَلِقُوا إِلَىٰ ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ ﴿٣٠﴾ لَّا ظَلِيلٍ وَلَا يُغْنِي مِنَ اللَّـهَبِ ﴿٣١﴾ إِنَّهَا تَرْمِي بِشَرَرٍ كَالْقَصْرِ ﴿٣٢﴾ كَأَنَّهُ جِمَالَتٌ صُفْرٌ ﴿٣٣﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٣٤﴾ هَـٰذَا يَوْمُ لَا يَنطِقُونَ ﴿٣٥﴾ وَلَا يُؤْذَنُ لَهُمْ فَيَعْتَذِرُونَ ﴿٣٦﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٣٧﴾ هَـٰذَا يَوْمُ الْفَصْلِ ۖ جَمَعْنَاكُمْ وَالْأَوَّلِينَ ﴿٣٨﴾ فَإِن كَانَ لَكُمْ كَيْدٌ فَكِيدُونِ ﴿٣٩﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٤٠﴾ إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي ظِلَالٍ وَعُيُونٍ ﴿٤١﴾ وَفَوَاكِهَ مِمَّا يَشْتَهُونَ ﴿٤٢﴾ كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٤٣﴾ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ﴿٤٤﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٤٥﴾ كُلُوا وَتَمَتَّعُوا قَلِيلًا إِنَّكُم مُّجْرِمُونَ ﴿٤٦﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٤٧﴾ وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ ارْكَعُوا لَا يَرْكَعُونَ ﴿٤٨﴾ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٤٩﴾ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ ﴿٥٠﴾}
[Al-Mursalat (De Verzonden Winden) – 16 tot 50]
Van de Imam Al-Mahdi aan de geleerden van de moslims en hun gemeenschap:
Vrede zij met jullie, en de genade en zegeningen van Allah. Vrede zij met ons en met de rechtschapen dienaren van Allah. Vrede zij met de boodschappers, en lof zij Allah, Heer der Heelal.
O broeders onder de geleerden en de moslimgemeenschap! Ik, de verwachte Mahdi, roep de gehele mensheid op tot de aanbidding van Allah, de Ene, de Almachtige, en dat zij het Boek van Allah – Al Zikr – volgen. Maar degenen die het Boek -Al Zikr- verloochenen, geloven niet in de oproep van de verwachte Mahdi, en zij wenden zich tot mij met een argumentatie gebaseerd op het feit dat de geleerden en de moslimgemeenschap niet gehoor geven aan de oproep van de Imam Al-Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani, die de mensheid oproept het Vermaan te volgen – terwijl de moslims zelf in het Grote Quran geloven.
Daarom richt de verwachte Mahdi een vraag tot alle geleerden van de moslims en zegt: "Dit is het argument van degenen die het Grote Quran loochenen tegen de verwachte Mahdi – hij roept hen op tot het aanbidden van Allah alleen, Zonder deelgenoot, en tot het volgen van het Boek van Allah, het wijze Vermaan, dat door Allah werd neergezonden als vermaan voor de wereldbevolking, voor wie onder hen het pad der rechtheid wil bewandelen. Mijn vraag luidt dan ook: wat is jullie antwoord op hun kritiek dat jullie niet inspreken op de oproep van Nasser Mohammad Al-Yamani? Beschouwen jullie mij, o geleerden van de moslims, soms als duidelijk dwalend, alleen maar omdat ik de mensheid oproep tot de aanbidding van Allah, de Ene, de Almachtige, en tot het volgen van het Grote Quran? Is dat de reden dat jullie mij als duidelijk dwalend zien? Welk Boek is het dan dat ik de mensheid oproep te volgen?”
Vervolgens laten we het antwoord hierop komen van Allah, de Ene, de Almachtige, rechtstreeks:
{إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ ﴿٤١﴾ لَّا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ ۖ تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ ﴿٤٢﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Fussilat (Uiteengezet) – 41-42]
{فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ}
[Qaf – 45]
{إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾}
[Al-Hijr – 9]
{إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﴿٢٧﴾ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ﴿٢٨﴾}
[At-Takwir – 27-28]
{إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّـهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ﴿٢﴾}
[Al-Anfal – 2]
{كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِّنكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ ﴿١٥١﴾}
[Al-Baqarah – 151]
{هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿٢﴾}
[Al-Jumu’ah – 2]
{فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّىٰ عَن ذِكْرِنَا وَلَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا ﴿٢٩﴾}
[An-Najm – 29]
{وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَـٰذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ ﴿٢٦﴾ فَلَنُذِيقَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا عَذَابًا شَدِيدًا وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿٢٧﴾ ذَٰلِكَ جَزَاءُ أَعْدَاءِ اللَّـهِ النَّارُ ۖ لَهُمْ فِيهَا دَارُ الْخُلْدِ ۖ جَزَاءً بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَجْحَدُونَ ﴿٢٨﴾}
[Fussilat – 26-28]
Allah is waarlijk de Almachtige.
O gemeenschap van moslimgeleerden en hun volk! Als jullie in dit Grote Quran geloven, waarom wenden jullie je dan af van de oproep om erop terug te vallen als rechtvaardig gezag? Of verwachten jullie soms een Mahdi die met een nieuw boek zal komen? Begrijpen jullie dan niet? Als Allah de verwachte Mahdi zond om de gehele mensheid te leiden, wat denken jullie dan dat hij de mensen zal oproepen te volgen? Zal hij hen oproepen tot de vervalste Taurat en Injil, of tot het Grote Quran dat bewaard is gebleven tegen vervalsing? Vrezen jullie Allah niet? Waarom zwijgen jullie? Waarom spreken jullie niet? Geef mij een eerlijk antwoord zoals jullie geweten, verstand en harten het dicteren! Of geef mij een antwoord waarom jullie de oproep van Nasser Mohammad Al-Yamani tot een rechtvaardige beslissing op basis van het Boek van Allah, het Grote Quran, dat jullie verwaarlozen, afwijzen.
Wat is de oplossing met jullie, o gemeenschap van moslimgeleerden en hun volk? Of denken jullie soms dat Nasser Mohammad Al-Yamani een slechte leugenaar is en niet de verwachte Mahdi? Is dat de reden dat jullie zijn oproep negeren, omdat jullie denken dat hij een slechte leugenaar is, en vergelijken jullie hem met degenen onder jullie die bezeten zijn van duivelse stemmen en zich voordoen als de verwachte Mahdi? In dat geval geef ik jullie raad in waarheid en zeg ik: dit is een list van de duivelen, zodat wanneer Allah de ware Mahdi stuurt, jullie zijn oproep tot leiding verwerpen en daarmee jullie eigen eer en overwinning afwijzen, zonder het te weten. Kunnen jullie dan niet tussen waarheid en leugen onderscheid maken? Begrijpen jullie dan niet?
O gemeenschap van de islam, o pelgrims van het Heilige Huis(Mecca)! Ik zweer bij Hem Die de aarde vestigde voor de mensheid, de Heer der hemelen en de aarde en wat daartussen is, en de Heer van de Grote Troon, Die dit verheven Quran neerzond om de mensen te leiden naar het pad van de Almachtige, de Geprezen – Allah, Heer der Heelal:
Ik ben de verwachte Mahdi, gezonden door Allah volgens een voorbeschikte maat in het geschrven Boek, om de mensheid te waarschuwen dat de zon de maan heeft ingehaald. Ik roep jullie op het Boek (Al Zikr / De Quran) te volgen voordat de nacht de dag inhaalt en de zon opkomt vanuit het westen vanwege de passage van de planeet van het Vuur, Sijil – wat jullie ‘Planeet X’ of ‘Nibiru’ noemen. Wie vervalst iets tegen Allah, zal teleurgesteld worden. Indien ik een leugenaar ben, valt de leugen op mij, en zal jullie geen kwaad treffen als jullie de waarheid van jullie Heer volgen. Maar ik vrees voor jullie een zware bestraffing van Allah, want ik behoor tot de waarachtigen.
Waarom aarzelen jullie nog steeds om de verwachte Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani, te geloven uit angst dat hij misschien niet de Mahdi is? Herinner ik jullie dan niet aan wat Allah, de Verhevene, zegt:
{وَقَدْ جَاءَكُم بِالْبَيِّنَاتِ مِن رَّبِّكُمْ ۖ وَإِن يَكُ كَاذِبًا فَعَلَيْهِ كَذِبُهُ ۖ وَإِن يَكُ صَادِقًا يُصِبْكُم بَعْضُ الَّذِي يَعِدُكُمْ ۖ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Ghafir – 28]
Dit is wijsheid van Allah, die Hij jullie openbaarde via de gelovige uit het geslacht van Fir’aun(Farao). Vrezen jullie Allah dan niet?
O gemeenschap van de islam, o pelgrims van het Heilige Huis! Tot wanneer blijven jullie de oproep van de Imam Al-Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani, negeren? Bij Allah! Mijn borst is krap geworden en mijn geduld is op. Ik ben bijna geneigd tegen jullie te bidden. Wat is de oplossing met jullie? Hoe kan ik jullie leiden? Wij verlangen noch jullie rijkdommen noch jullie macht; wij willen alleen dat jullie jezelf en jullie gemeenschap redden door degenen te volgen die oproepen tot het rechte pad. Bij Allah, buiten wie geen andere god is: ik lieg noch bedrieg jullie. Ik verlang alleen maar leiding en eer voor jullie en streef naar de eenheid van de islamitische naties. Ik weet dat jullie verdeeld zijn in geloof en dat sommigen onder jullie anderen als ongelovig bestempelen. Allah heeft mij echter opgedragen, zoals Hij mijn voorvader, Mohammad, de Boodschapper van Allah, vroeger opdroeg, om tussen degenen die onderling verschillen een rechtvaardige beslissing te nemen. Daarom roep ik jullie op de autoriteit van het Boek van Allah – het Grote Quran – te aanvaarden, zodat ik jullie het ware oordeel kan geven over de zaken waarover jullie van mening verschillen, en jullie zich dan volledig aan de waarheid onderwerpen – indien jullie werkelijk in het Boek van Allah, het Grote Quran, geloven.
Indien ik dat niet doe, dan ben ik niet de ware verwachte Mahdi van jullie Heer. Want dat is het ware bewijs van de ware verwachte Mahdi van jullie Heer, op wie jullie wachten. Voor elke bewering is er een bewijs, conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Baqarah – 111]
En Allah maakte het bewijs van de Imam Al-Mahdi dat hij tussen jullie zal oordelen over de kwesties waarover jullie van mening verschillen, en jullie het ware inzicht in de Quran geeft. Ik breng jullie daarom een duidelijk bewijs uit de ondubbelzinnige verzen van het Boek – de moeder van het Boek. Het is mij niet geoorloofd iets anders over Allah te zeggen dan de waarheid. Gehoorzaam dus degene die oproept tot het Grote Quran, het duidelijke bewijs, en tot het rechte pad voor de gehele mensheid.
Allah beval de geleerden en de moslimgemeenschap zich vast te houden aan het koord van Allah – het Grote Quran – conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al ‘Imran – 103]
Of weten jullie soms niet wat het koord van Allah is, waaraan jullie vast moet houden en waarvan jullie de leugens van de duivelen moet afwijzen? Maar Allah heeft jullie het koord gedefinieerd waaraan jullie vast moet houden: het is het Boek van Allah, het Grote Quran. Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُّبِينًا ﴿١٧٤﴾ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّـهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ فَسَيُدْخِلُهُمْ فِي رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَيَهْدِيهِمْ إِلَيْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا ﴿١٧٥﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nisa’ – 174-175]
Waarom houden jullie je dan niet, o broeders onder de moslims, vast aan het koord van Allah, terwijl Hij het jullie duidelijk heeft gedefinieerd en jullie heeft geïnformeerd dat het het bewijs van jullie Heer is voor degene die oproept tot het rechte pad? Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ ۖ هَـٰذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي ۗ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Anbiya – 24]
Denkt na over de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ}
Is er na de waarheid nog iets anders dan duidelijke dwaling, o gemeenschap van moslims?
Wat is jullie argument, o geleerden en volk van de islam, om de oproep van de Imam Al-Mahdi, op wie jullie wachten, te negeren? Is het soms vanwege verwarring over de naam? Stel nu dat mijn naam "Imam Mohammad ibn Abdallah" of "Imam Mohammad ibn al-Hasan al-Askari" was – zouden jullie mij dan geloven, omdat dit volgens jullie het ware bewijs is?
Maar ik bevind het ware bewijs van de ware Imam Al-Mahdi van jullie Heer is het ware inzicht in de Quran – waardoor Allah hem een grotere kennis verleent dan alle geleerden van moslims, christenen en joden – en hij hen oproept tot het duidelijke bewijs van hun Heer: het Grote Quran. Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ ۖ هَـٰذَا ذِكْرُ مَن مَّعِيَ وَذِكْرُ مَن قَبْلِي ۗ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ ۖ فَهُم مُّعْرِضُونَ}
O gemeenschap van de islam! Bij Allah, buiten wie geen andere god is: jullie zullen geen enkel bewijs kunnen aanvoeren uit de hadith van Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – dat Mohammad, de Boodschapper van Allah, jullie expliciet vertelde dat de naam van de verwachte Mahdi "Mohammad" zou zijn. Wat hindert het Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – om te zeggen dat de naam "Mohammad" is? Integendeel, hij gaf jullie een aanwijzing en zei: "Zijn naam stemt overeen met mijn naam." Dit betekent dat de naam "Mohammad" overeenkomt met de naam van de Mahdi, zoals voorbeschreven in het geschrven Boek. Daarom liet Allah de overeenkomst tussen de naam "Mohammad" en de naam van mijn vader ("Nasser Mohammad") bestaan, zodat de naam het bericht en de vaandel van de zaak zou dragen.
De ware verwachte Mahdi van jullie Heer is immers niet als profeet of boodschapper gezonden, maar als helper van Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – die jullie en de gehele mensheid oproept het Vermaan te volgen – het Vermaan voor jullie, voor hen die vóór jullie waren, en voor de gehele wereldbevolking: het Grote Quran. Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
Daarom zult u nooit zien dat de Imam Al-Mahdi, Nasser Mohammad, jullie en de gehele mensheid oproept tot iets anders dan het Grote Quran dat Allah neerzond op de zegel der profeten en boodschappers, Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie. Net zoals mijn voorvader Mohammad – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – het uitlegde, zo leg ik het jullie uit, en breng ik jullie terug naar de methode van de oorspronkelijke profetie op een rechte weg, zonder afwijking. Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – legde het namelijk uit aan de mensen, en leerde hun wat ze niet wisten over het Boek van hun Heer. Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ}
[An-Nahl – 44]
{وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلَّا لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ ۙ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿٦٤﴾}
[An-Nahl – 64]
{إِنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ ﴿٤١﴾}
[Az-Zumar – 41]
{وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَـٰذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ﴿٢٧﴾ قُرْآنًا عَرَبِيًّا غَيْرَ ذِي عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٢٨﴾}
[Az-Zumar – 27-28]
{أَفَمَن شَرَحَ اللَّـهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ فَهُوَ عَلَىٰ نُورٍ مِّن رَّبِّهِ ۚ فَوَيْلٌ لِّلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُم مِّن ذِكْرِ اللَّـهِ ۚ أُولَـٰئِكَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿٢٢﴾ اللَّـهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّـهِ ۚ ذَٰلِكَ هُدَى اللَّـهِ يَهْدِي بِهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَمَن يُضْلِلِ اللَّـهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ ﴿٢٣﴾}
[Az-Zumar – 22-23]
O gemeenschap van moslimgeleerden en hun volk! Zeg mij: waartoe riep Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – op te volgen? Jullie zullen het antwoord vinden in het ondubbelzinnige deel van het Boek, zowel voor de kundige als de onwetende. Allah, de Verhevene, zegt:
{إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَـٰنَ بِالْغَيْبِ ۖ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ ﴿١١﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Ya-Sin – 11]
Bij Allah! Met wat zouden jullie dan willen dat de verwachte Mahdi jullie blijdschap verkondigt, als jullie weigeren het Vermaan te volgen en erop terug te vallen? Met wat zouden jullie dan willen dat ik jullie blijdschap verkondig, terwijl jullie de oproep tot een rechtvaardig oordeel op basis van het Boek van Allah en het volgen van het wijze Vermaan – het Grote Quran – afwijzen? Jullie zullen de aankondiging voor degenen die zich afwenden van het Grote Quran vinden in de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ ﴿١٦﴾ وَاللَّيْلِ وَمَا وَسَقَ ﴿١٧﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ ﴿١٨﴾ لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَن طَبَقٍ ﴿١٩﴾ فَمَا لَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿٢٠﴾ وَإِذَا قُرِئَ عَلَيْهِمُ الْقُرْآنُ لَا يَسْجُدُونَ ۩ ﴿٢١﴾ بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا يُكَذِّبُونَ ﴿٢٢﴾ وَاللَّـهُ أَعْلَمُ بِمَا يُوعُونَ ﴿٢٣﴾ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٢٤﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Inshiqaq – 16-24]
Dit omdat jullie de wijsheid van de neerzending van het Boek – het Grote Quran – aan de mensheid hebben afgewezen. Allah maakte het bewaren van het Boek tegen vervalsing tot wijsheid, opdat het dienst zou doen als uiteindelijk gezag en verwijzing bij meningsverschillen, en als leiding en genade voor de gelovigen. Allah, de Verhevene, zegt:
{وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلَّا لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ ۙ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿٦٤﴾}
Alla is waarlijk de Almachtige. [An-Nahl – 64]
O geleerden en gemeenschap van de moslims! Bij de Almachtige Allah: ik schrijf dit betoog terwijl ik het gevoel heb dat ik wil huilen van verdriet over jullie, en ik klaag dit bij mijn Heer, Die barmhartiger is dan Zijn dienaar, en Wiens belofte waar is – Hij is de Meest Barmhartige der barmhartigen.
O gemeenschap van moslimgeleerden! Bij Allah, ik vind geen boek dat waarachtiger is dan het Boek van Allah – het Grote Quran – dat bewaard is gebleven tegen vervalsing, waarmee ik jullie kan beargumenteren. Wat betreft de authentieke Soennah van de profeet – bij Allah! – zult u merken dat de uitleg van de verwachte Mahdi van de Quran met de Quran zelf overeenkomt met wat Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – in de authentieke hadithen heeft gezegd. Daarom vermijd ik vaak met jullie te argumenteren met de Soennah, want indien ik jullie die kans geef, zullen jullie met alles argumenteren dat strijd met het ondubbelzinnige deel van het Boek van Allah, en beweren dat jullie op de rechte weg zijn.
O geleerden en gemeenschap van de islam! Bij Allah, buiten wie geen andere god is: Allah beval Zijn profeet niet de huichelachtigen te verjagen die leugens over Allah en Zijn Boodschapper verspreidden via de hadithen in de Soennah, behalve om duidelijk te maken wie het Vermaan van Allah – het Grote Quran – volgt en wie de dingen volgt die strijdig zijn met het ondubbelzinnige deel van het Boek van Allah – namelijk de hadithen van de vervloekte satan via zijn bondgenoten in de Soennah. Zij hebben vele hadithen overgeleverd die Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – nooit heeft gezegd.
Aangezien de authentieke Soennah het Grote Quran duidelijker en beter verklaart, en aangezien Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – niet uit eigen lust spreekt, maar jullie de Quran en diens uitleg leert via de authentieke Soennah – en Allah is degene die Zijn Quran en diens uitleg bevestigt – conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ ﴿١٨﴾ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ ﴿١٩﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Qiyamah – 18-19]
Maar Allah laat Zijn Boodschapper het inzicht zien in het Grote Quran – conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّـهُ ۚ وَلَا تَكُن لِّلْخَائِنِينَ خَصِيمًا ﴿١٠٥﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nisa – 105]
En conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nahl – 64]
En conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nahl – 44]
Dus, o volk! De zaak is eenvoudig om de vervalste hadithen in de Soennah te onderscheiden en ze ervan te zuiveren. Aangezien de uitleg al inherent aan de Quran zelf is, zult u merken dat de vervalste hadithen – afkomstig van de satan via hen die schijnbaar geloven maar innerlijk ongeloof en samenzwering verbergen – duidelijk afwijken van het ondubbelzinnige deel van het Grote Quran. Waarheid en leugen zijn immers tegenstrijdig. Allah gaf reeds rechtstreeks een oordeel aan de gelovigen in dit Grote Quran – dat bewaard is gebleven tegen vervalsing – dat er een groep satanische mensen bestaat die het geloof tonen maar ongeloof en samenzwering verbergen, om als metgezellen van de Boodschapper te verschijnen. Zij bezoeken de bijeenkomsten waar de Quran wordt uitgelegd via de Soennah, maar zodra zij de profeet verlaten, spreken zij tegen zijn woorden in. Allah leerde jullie het oordeel over dit probleem en loste het voor jullie op: Hij beval jullie de hadithen te vergelijken met het ondubbelzinnige deel van het Grote Quran. Wanneer jullie een hadith tegenkomen die afwijkt van de duidelijke verzen van het Boek, dan weten jullie dat die hadith niet van Allah en Zijn Boodschapper komt, maar van de vervloekte satan via zijn bondgenoten – zij die zeggen: "Wij gehoorzamen Allah en Zijn Boodschapper," maar innerlijk ongeloof en samenzwering verbergen om moslims te misleiden via de Soennah en hen uiteindelijk het Grote Quran te doen verwerpen, waarna zij weigeren zich daarop te baseren.
{مَّن يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ﴿٨٠﴾وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِّنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ ۖ وَاللَّـهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ ۖ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ وَكِيلًا ﴿٨١﴾ أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّـهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا ﴿٨٢﴾ وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ ۖ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ ۗ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٨٣﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nisa – 80-83]
Dus, o volk! Allah heeft jullie in het ondubbelzinnige deel van Zijn Boek meegedeeld dat Hij jullie niet beloofde de hadithen van de Soennah te bewaren tegen vervalsing en leugens. Jullie vinden dit rechtvaardig oordeel van jullie Heer in Zijn Woord:
{وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِّنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ ۖ وَاللَّـهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ ۖ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ وَكِيلًا ﴿٨١﴾}
Maar de vraag rijst: waarom beval Allah Zijn Boodschapper zich van hen af te wenden en hun zaak niet publiekelijk te onthullen of hen te verbannen? Het antwoord vindt u in de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّـهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا ﴿٨٢﴾}
Maar de uitleggers die zonder kennis over Allah spreken, hebben zichzelf en hun gemeenschap misleid door te beweren dat met deze verzen bedoeld wordt dat wanneer de Quran van een andere dan Allah afkomstig was, men er vele tegenstrijdigheden in zou vinden. Maar Allah richt zich hier niet tot de ongelovigen met de uitspraak:
{أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّـهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا ﴿٨٢﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige;
Hij richt zich tot de moslimgeleerden die van mening verschillen over de hadithen. Allah informeerde hen dat er een groep satanische mensen onder hen is, die geloof tonen maar innerlijk ongeloof en samenzwering verbergen om als overleveraars van hadithen te verschijnen. Daarom oordeelde Allah tussen de moslimgeleerden: wat zij onderling verschillend over hadden in de hadithen, moesten zij beslechten door zich tot de Quran te wenden en de duidelijke verzen ervan grondig te overwegen. Allah leerde hen dat wat afkomstig is van niet-Allah en Zijn Boodschapper in duidelijke tegenspraak is met het ondubbelzinnige deel van het Grote Quran. Conform de bovengenoemde verzen [An-Nisa – 80-83].
Richt Allah zich hier dan tot de ongelovigen of tot degenen die in dit Grote Quran geloven? Het duidelijke antwoord vindt u in de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ ۖ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنبِطُونَهُ مِنْهُمْ ۗ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٨٣﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nisa – 83]
Daarom roept de verwachte Mahdi jullie op tot een beslissing op basis van het Boek van Allah, zodat ik rechtstreeks uit het Boek van Allah jullie het ware oordeel kan geven en – met toestemming van Allah – de Soennah zuiveren van de vervalste hadithen, en jullie zo terugbrengen naar de methode van de oorspronkelijke profetie.
Maar jullie, o gemeenschap van moslimgeleerden! Jullie weigeren de oproep van Allah te beantwoorden om naar Zijn Boek – het Grote Quran – te grijpen. Jullie wenden je af van de uitspraak van Allah, de Verhevene:
Allah is waarlijk de Almachtige. [An-Nahl – 64]
Waarom beantwoorden jullie de oproep van Allah niet? Ik heb de verzen 81 en 82 van Soera An-Nisa – die de huichelachtigen blootleggen, die leugens over Mohammad, de Boodschapper van Allah – vrede en zegeningen zij met hem en zijn familie – verspreidden – al herhaaldelijk toegelicht. De verwachte Mahdi beval jullie wat Allah en Zijn Boodschapper jullie bevolen: een beslissing nemen op basis van het Boek van Allah – indien jullie erin geloven. Bijna is het vijfde jaar verstreken, en nog steeds hebt u de oproep van Allah niet beantwoord. Mijn borst is krap geworden en mijn geduld is op bij de moslimgeleerden en hun gemeenschap, omdat zij beweren in dit Grote Quran te geloven, maar zich afwenden van de oproep van de verwachte Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani – opdat jullie weten dat ik tot de waarachtigen behoor. Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنتُمْ صَادِقِينَ}
En Allah maakte het bewijs tot het ware inzicht in de Quran – de boodschap van Allah aan de mensheid en de djinn. Wat de djinn betreft, zij zeiden:
{فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا ﴿١﴾ يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا ﴿٢﴾ وَأَنَّهُ تَعَالَىٰ جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا ﴿٣﴾ وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّـهِ شَطَطًا ﴿٤﴾ وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّـهِ كَذِبًا ﴿٥﴾}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Al-Jinn – 1-5]
Maar de ongelovige mensen zeiden:
{لَا تَسْمَعُوا لِهَـٰذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Fussilat – 26]
Maar ik, de verwachte Mahdi, zweer bij Allah, de Ene, de Almachtige, o mensheid: indien jullie het Vermaan niet volgen, zal Allah jullie een vreselijke bestraffing geven – jullie die ontkennen dat de zon de maan heeft ingehaald, zodat zij samenkwamen aan het begin van de maand – een van de grote tekens van het Uur, en het teken van bevestiging voor de verwachte Mahdi als waarschuwer voor de mensheid – voordat de nacht de dag inhaalt. Dan verschijnt de "Lawaahah" (de brandende teken) af en toe aan de hemel – de planeet Sijjin, wat jullie "Planeet X" of "Nibiru" noemen.
Ik zweer bij Allah, de Ene, de Almachtige – een eed die herhaald wordt in overeenstemming met het gewicht van alle atomen in het universum van Allah, de Ene, de Almachtige – dat de planeet van bestraffing een realiteit is die zal langs de aarde van de mensheid trekken, waarna de nacht de dag zal inhalen en de zon zal opkomen vanuit het westen in mijn en jullie tijd, mijn en jullie generatie, mijn en jullie eeuw. Wie zal jullie dan redden van de bestraffing van Allah, o afwenders van het Vermaan – o geleerden van de moslims en hun gemeenschap, en de gehele mensheid? Wie zal jullie redden, o gij die weigeren het Vermaan van Allah – het Grote Quran – te volgen, o gij die Allah niet in het verborgene vrezen en niet Zijn Vermaan volgen? Conform de uitspraak van Allah, de Verhevene:
{إِنَّمَا تُنذِرُ مَنْ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَنَ بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ}
Allah is waarlijk de Almachtige. [Ya-Sin – 11]
Heb ik jullie tot iets vals opgeroepen dat jullie de oproep van de verwachte Mahdi afwijzen, o Raad van Grote Geleerden op de plek van verschijning? Kom op, bekent de waarheid nu, zonder uitstel! Zo niet, dan zweer ik bij Allah, Die mij met de waarheid zond om tussen mij en jullie te oordelen – en Hij is de snelste Rekenaar – dat jullie zult spijten over jullie trots jegens de verwachte Mahdi. De ware verwachte Mahdi van jullie Heer mag de verlangens van jullie hart niet volgen, o Soennieten en o Twaalf-Sji’ieten – gij die beweren dat jullie de opvolger van Allah, de Heer der Heelal, zult uitkiezen! Jullie liegen, opnieuw liegen jullie, en opnieuw liegen jullie! Jullie verwerpen de waarheid van jullie Heer – helaas, helaas!
En ik zweer bij Allah, de Ene, de Almachtige – de eed van de verwachte Mahdi, niet van een ongelovige noch een boosdoener – dat indien jullie weigeren het Vermaan van jullie Heer te volgen, zoals de verwachte Mahdi jullie oproept, Allah mij over jullie en de gehele mensheid zal doen zegevieren in één nacht, terwijl jullie vernederd zult zijn. Vloek van Allah op wie tegen Allah leugens verzint! Vloek van Allah op wie zich afkeert van de waarheid nadat deze duidelijk is geworden dat het de waarheid is!
Mijn borst is krap geworden en mijn geduld is op, o gij die trots op de verwachte Mahdi zijn! Jullie zijn niet trots op de verwachte Mahdi omdat hij tot dialoog oproept op basis van het Vermaan; jullie zijn trots op Allah en Zijn Boodschapper, en jullie wenden je af van het volgen van Zijn Vermaan. Jullie houden vast aan de hadithen van de vervloekte satan en denken dat jullie op de rechte weg zijn.
O gij die in het Grote Quran gelooft – dat ik jullie oproep tot een rechtvaardig oordeel en tot het volgen – en toch u de oproep tot de waarheid afwijst! Wat een slecht bevel geeft jullie geloof jullie, om de oproep tot een beslissing op basis van het Boek van Allah af te wijzen! Welke Mahdi wachten jullie nog dat hij jullie zal overtuigen na het Grote Quran? Moge Allah, Heer der Heelal, jullie omkomen laten! Wie leugens over Allah verzint, zal teleurgesteld worden. In welk verhaal na dit zullen jullie dan geloven, o afwenders?
Wat de groep "Imma’ah" – de doofstomme volgelingen onder de moslims die geen verstand gebruiken – betreft: een van hen gaat naar een van hun geleerden om advies te vragen over de verwachte Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani. Zodra de geleerde zegt: "Er is iemand die beweert dat hij de verwachte Mahdi is, Nasser Mohammad Al-Yamani," onderbreekt de geleerde hem direct, en de volgeling ontvangt zijn fatwa van zijn blinde geleerde: "Dit is niet de verwachte Mahdi; hij is een slechte leugenaar, deze Imam Nasser Mohammad. De verwachte Mahdi heet Mohammad ibn Abdallah," of – als hij tot de Twaalf-Sji’ieten behoort – "Mohammad ibn al-Hasan al-Askari." Dan staat deze volgeling op bij zijn blinde geleerde, overtuigd alsof hij een grote kennis van de Heer der Heelal heeft ontvangen – terwijl hij in werkelijkheid overtuigd werd met kennis van de vervloekte satan, want zij zijn het die de opvolger van Allah, Heer der Heelal, uitkiezen!
O volgelingen! Waarom zeggen jullie niet tegen jullie geleerden: "O edele sjiech! Als u van mening bent dat Nasser Mohammad Al-Yamani dwaalt, roep dan om hulp! Hij zal vele moslims doen dwalen. Kom dan naar zijn website en stel uzelf voor! Laat een van u zeggen: 'O jij die beweert dat je de verwachte Mahdi bent! Ik stel mijzelf en anderen voor die met u in dialoog treden en uw dwalingen weerleggen – indien u duidelijk dwaalt. Ik ben sjiech So-en-So, dit is mijn foto en mijn naam. Ik ben gekomen om met u in dialoog te treden op uw website, en ik zal u, o Nasser Mohammad Al-Yamani, overweldigen met een kennis die leidender is dan de uwe – indien u duidelijk dwaalt. Maar ik heb voorwaarden, o Nasser Mohammad Al-Yamani, die ik voor alle bezoekers en leden van de dialoogtafel openbaar maak: verwijder geen enkele letter uit mijn bijdrage, en zorg dat mijn rechten gewaarborgd zijn. U beweert immers dat u de verwachte Mahdi bent – wat een ernstige zaak is indien u tot de leugenaars behoort, en een geweldige zaak indien u tot de waarachtigen behoort. Wij wenden ons er echter van af. Daarom zal de dialoog tussen ons, de geleerden van de gemeenschap, en degene die beweert dat hij de verwachte Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani, is, blijven voortduren. Indien Nasser Mohammad Al-Yamani een geleerde censureert nadat deze zich heeft voorgesteld aan Nasser Mohammad Al-Yamani en alle leden en bezoekers, en zijn foto heeft geplaatst, en Nasser Mohammad Al-Yamani hem dan toch censureert – dan zullen de aanhangers en alle bezoekers weten dat Nasser Mohammad Al-Yamani een slechte leugenaar is en niet de verwachte Mahdi.'"
Maar de verwachte Mahdi stelt als voorwaarde dat deze geleerde zich daadwerkelijk identificeert en zijn foto plaatst – zoals de verwachte Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani, heeft gedaan. Als Nasser Mohammad Al-Yamani geen angst had zijn foto te plaatsen voor de mensheid op de dialoogtafel, terwijl hij beweert dat hij de verwachte Mahdi is, waarom zou dan een geleerde die met hem in dialoog wil treden bang zijn om zijn foto te plaatsen en zich te identificeren? Tot wanneer blijft dit anonieme dialoog duren?
O mensen van verstand! De ware belofte nadert, terwijl jullie je van de waarheid afwenden. Allah is mij genoeg – er is geen god behalve Hij. Op Hem vertrouw ik, en Hij is de Heer van de Grote Troon.
Vrede zij met de boodschappers, en lof zij Allah, Heer der Heelal.
De plaatsvervanger van Allah en Zijn dienaar,
De Imam Al-Mahdi, Nasser Mohammad Al-Yamani.
======== اقتباس =========
اقتباس: اضغط للقراءة