الموضوع: سلسله مباحثات امام مهدی با دکتر احمد عمرو پاسخ مهدی منتظر به دکتر احمد عمرو که منکر این است که رضوان خداوند بزرگترین نعیم است

امام مهدی به اذن خداوند با برهان قوی علمی بر دکتر احمد عمرو چیره می‌شود و هر کس که به دنبال حق باشد آن را خواهد دید، غیر حق راهی وجود ندارد

- 9 -
الإمام ناصر محمد اليماني
08 - 05 - 1434 ه
20 - 03 - 2013 م
30 - اسفند - 1391 ه.ش.
08:40 صبح

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
https://mahdialumma.online/showthread.php?p=91194

امام مهدی به اذن خداوند با برهان قوی علمی بر دکتر احمد عمرو چیره می‌شود و هر کس که به دنبال حق باشد آن را خواهد دید، غیر حق راهی وجود ندارد.
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله وآلهم الأطهار وجميع أنصار الله الواحد القهّار إلى اليوم الآخر، أمّا بعد.
بازمی‌گردیم تا جواب سؤالات را کامل کنیم ، درحالی‌که خشم خود را فرو می‌‌نشانیم. حال جواب به سومین سؤال که می‌پرسد:



س-3 ممکن است برای ما معین کنید کدام یک از صفات خداوند ازلی و کدام یک غیر ازلی هستند؟


پایان سؤال احمد عمرو.
حال به سؤال سوم به حق جواب داده و می‌گوییم: احمد عمرو، تمام صفات ذاتی و نفسانی خداوند ازلی هستند. در اینجا احمد عمرو از خوشحالی پرواز کرده و می‌گوید: «ناصر محمد به این ترتیب اعتراف کردی که خداوند قبل از آن که خلق را بیافریند، غضبناک بوده است». امام مهدی در پاسخ می‌گوید: پناه بر خدا که به پروردگارم نسبت ظلم بدهم، چرا که او به هیچ‌یک از بندگانش به‌ناحق و ظالمانه غضب نمی‌کند؛ بلکه مقصود من این است که از صفات ازلی نفسی خداوند این است که غضب می‌کند و راضی می‌شود به این صورت که از کسی که او را اطاعت نماید راضی و نسبت به کسی که راه عصیان درپیش گیرد غضب می‌کند. اما احمد عمرو می‌خواهد خداوند قبل از آفریدن خلق و فرستادن رسولان، از آنها غضبناک باشد. احمد عمرو! همانا که تو بر خطایی و چنین نیست. خداوند ابتدا رسولان را به سوی خلق می‌فرستد تا بعد از آمدن رسولان دیگر در برابر او حجت نداشته باشند. از آنجا که غضب و رضایت از صفات ازلی پروردگار هستند؛ خداوند از کسانی که او را اطاعت نمایند راضی و نسبت به کسانی که در برابر خداوند و رسولانش عصیان می‌ورزند غضبناک می‌گردد. ما پیش از این نیز به صورت مفصل در بیانات خود در این باره سخن گفته‌ایم.

پایان پاسخ به سؤال سوم.
حال به سراغ جواب سؤال چهارم می‌آییم که می‌گوید:



س-4: - آیا به صفات و اسما خداوند با همان معنایی که دارند و نص هستند بدون تأویل و تحریف و تعطیل و تشبیه و تکییف ایمان داری؟ یا می‌گویی مجاز است یکی از این پنج شیء در شرح اسما خداوند و صفات او تأویل تحریف تعطیل تشبیه یا تکییف اعمال شود؟ لطفا بفرمایید شما با اعمال کدام یک از آنها درباره اسما و صفات خداوند موافقید؟ اگر اجازه چنین کاری را می‌دهید.


ج-4: احمد عمرو! همانا که امام مهدی به تمام صفات ذاتی و نفسانی خداوند ایمان دارد و هم‌چنین یقین دارد که این از صفات نفسانی خداوند است که غضب کند و یا راضی گردد و یا بعد از غضب کردن، راضی شود که اگر چنین نبود دیگر بازگشت بنده به سوی خداوند و توبه فایده‌ای نداشت و اگر خداوند به سبب عمل بنده از او غضبناک می‌گردید؛ هر چقدر هم بنده توبه می‌نمود، خداوند از او راضی نمی‌شد چرا که بر اساس فتوای احمد عمرو غضب باید دائم در نفس خداوند به صورت مستمر باقی باشد و سزاوار نیست که غضب به رضوان ورضایت تبدیل گردد!
احمد عمرو از خدا تقوا کن و بترس، این عقیده شیاطین است، آنان که از رحمت خداوند مأیوس شده‌ و باور دارند بعد از آنکه مورد خشم خداوند قرار گرفتند؛ دیگر پروردگار آنان را نمی‌بخشد و به هیچ‌وجه از ایشان راضی نخواهد شد و به همین سبب به شیطان، ابلیس گفته می‌شود چون از رحمت خداوند مأیوس و نااميد [مبلس] است و ظن او نسبت به پروردگارش او را به هلاکت انداخته و خدای خود را آن‌گونه که شایسته اوست نشناخته است. پاسخ به سؤال چهارم تمام شد و اما سؤال پنجم؛ ما پیش از این به صورت مفصل به آن پاسخ داده‌ایم.
حال به سراغ سؤال ششمی می‌آییم که احمد عمرو پرسیده است:



س-6: - آیا اسما خداوند سبحان و تعالی هم ازلی و غیر ازلی دارد؟ و توجه کنید که سؤال نکرده‌ایم ذاتی و نفسانی؛ بلکه پرسش این است که نام‌های ازلی و غیر ازلی خداوند کدام‌اند؟


ج-6: امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ می‌گوید: قسمت اعظم سؤالات تو منشأ یکسان دارد ولی مشکلی نیست. احمد! من به تو یادآوری می‌کنم، باز به نام خود و تمام انصار به تو یادآوری می‌کنم ما ایمان داریم که از صفات ازلی نفسانی خداوند غضب و رضای اوست و این از صفات ازلی در نفس خداوند است؛ یعنی او بر بندگان عصیانگر غضب کرده و از بندگانی که اطاعت می‌کنند راضی است. به همین ترتیب به حق به تمام بندگان خداوند که در حق خود اسراف نموده‌اند، فتوا می‌دهیم: به خاطر فتوای احمد عمرو که می‌گوید غضبی که در نفس خدا نسبت به شما وجود دارد امکان ندارد به رضایت و رضوان تبدیل گردد، از رحمت خداوند مأیوس نشوید. بلکه فتوای امام مهدی بر حسب فتوایی است که خداوند در مورد کسانی داده است که به علت افراط در ارتکاب گناهان و اسراف در این امر گرفتار غضب خداوند شده‌اند؛ غضبی که در پی کثرت گناهان واعمالشان در نفس خداوند نسبت به آنان وجود دارد. ما به آنان فتوا می‌دهیم از رحمت خداوند مأیوس نشوند که خداوند توبه بندگانش را می‌پذیرد و با اینکه نسبت به آنان غضبناک است، اما با توبه، از ایشان راضی می‌شود و آن را با نعمتی از نزد خود به رضوان مبدل می‌سازد، البته اگر با توبه وانابه به سوی پروردگار بازگردند و از آنچه که خداوند نازل نموده پیروی نمایند. نگاه کنید که خداوند به تمام بندگان جن و انس از هر جنس و گونه‌ای که با گناه اسراف کرده‌اند چه می‌فرماید. آنان اگر انابه و توبه کرده و از آنچه که پروردگارشان به سویشان نازل نموده است، پیروی نمایند؛ آن‌گاه خداوند بدی‌های ایشان را به حسنات مبدل ساخته و غضب او به رضوان تبدیل می‌گردد تا هیچ بنده‌ای حجت نداشته باشد که از رضوان خداوند مأیوس است چون پروردگار بعد ازغضب‌ از او راضی نمی‌شود و بگوید: «امیدی به پذیرش توبه من نیست چون خداوند از من غضبناک شده است و از من راضی نمی‌شود؛ پس توبه فایده‌ای ندارد». سبحان الله العظیم! به خداوند قسم که تو جناب احمد عمرو از مردم دعوت می‌کنی تا از رحمت خداوند نا امید و مأیوس گردند. ای مرد! اگرغضب خداوند برای کسی که توبه کرده و به سوی خداوند بازگشته تبدیل به رضایت و رضوان نشود و بدی‌ها به حسنات مبدل نگردد، تمام بندگان از رحمت پروردگار و معبودشان نا امید می‌شوند، سبحان الله؛ پاک و منزه است خداوندی که رحمت و علمش همه چیز را در برمی‌گیرد، خدایی که احکام گناهان و بدی‌ها را به حسنات و عفو مبدل می‌سازد و با احسان خود، غضب را به رضایت و رضوان مبدل می‌نماید تا بندگان نا امید نشوند که به خاطر کثرت گناهان، خداوند از ایشان غضبناک است و تصور کنند که امیدی نیست که ایشان را ببخشد و از ایشان راضی گردد.
و برای اینکه حجتی نداشته باشند ، به همین خاطر ندای او تمام بندگان خداوند در آسمان‌ها و زمین را شامل می‌شود، تا مبادا از رحمت خداوند مأیوس شده و بگویند ما به علت اسراف در گناهان گرفتار غضب خداوند هستیم و امیدی نیست که ما را ببخشاید و از ما راضی گردد چراکه بر اساس فتوای احمد عمرو صفات نفسانی خداوند قابل تغییر نیستند و او بعد از غضب؛ راضی نمی‌شود. هیهات، هیهات .و برای اینکه بندگان در پیشگاه پروردگارشان حجت نداشته باشند که غضب او به علت اسراف آنها در گناه و جرایم بدل به رضایت نمی‌شود؛ تمام بندگان ملکوت را مورد خطاب قرار می‌دهد. خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَ‌فُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّ‌حْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ‌ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ (53) وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَ‌بِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ (54) وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ (55) أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ (56)أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ (57) أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَ‌ى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّ‌ةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (58) بَلَىٰ قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْ‌تَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِ‌ينَ (59)} صدق الله العظيم [الزمر].
حال سراغ سؤال هفتم می آییم که احمد عمرو در آن می‌گوید:



س-7: گفته‌اید و به صورت مکرر از انصارت خواسته‌ای که آن را تکرار کنند تا اثبات سخن تو باشد و بگویند " لن ترضی حتی يرضی" راضی نمی‌شوي تا ( خداوند ) راضی شود! آیا مقصودت این است که خداوند اکنون در نفس خود راضی نیست


؟ج-7: امام مهدی در پاسخ به حق می‌گوید: من به ملکوت پروردگارم راضی نخواهم شد تا خداوند در نفس خود راضی شده و متحسر و حزین نباشد و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه خداوند تمام بندگان گمراه خود را مشمول رحمت خود فرماید که پروردگار من بر هر چیز قادر است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ وَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ‎(40)‏} صدق الله العظيم [المائدة]
احمد عمرو؛ غفران چیست؟ جز این نیست که غفران تبدیل صفت غضب به رضوان است.
امام مهدی منتظر طمع ندارد که رضوان خداوند نسبت به شیطان و اولیائش قبل از تحمل و چشيدن عقوبت اعمالشان رخ دهد، بلکه مقصودمان بندگان گمراهی است که بعد از گرفتار شدن به صیحه [عذاب خداوند]، به خاطر کوتاهی‌هایی که در پیشگاه پروردگارشان مرتکب شده‌اند نادم و پشیمان هستند و خداوند نسبت به ایشان متحسر و حزین است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (30) أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ (31) وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ (32)} صدق الله العظيم [يس].
و اما کسانی که غضب خداوند را غایت و منتهای آرزویشان قرار داده‌ و هدفشان در این دنیا همین است، شب و روز در تلاش‌اند تا خداوند در نفس خود نسبت به بندگانش غضبناک گردد. در علم کتاب آمده است که در روز قیامت اینان نیز نادم هستند، اما ندامتشان به خاطر کوتاهی در پیشگاه خداوند نیست! بلکه نادم هستند که چرا نتوانسته‌اند تمام ملت‌ها را گمراه کنند تا همراه ایشان به جهنم افکنده شوند و برای همین است که در نفس خداوند نسبت به این گروه حسرت و تأسف و حزنی نمی‌یابیم. آنان کسانی هستند که مغضوب خداوند هستند [مغضوب علیهم]. کسانی که شب و روز تلاش می‌کنند تا رضوان خداوند نسبت به بندگانش محقق نگردد، آنان دشمنان خداوند و دشمنان ما هستند و خداوند آنان را جزئی از هدف ما قرار نداده است، چون اثری از ندامت و تحسر به خاطر کوتاهی در پیشگاه خداوند درایشان نمی‌یابیم؛ بلکه می‌بینیم که شیاطین جن و انس در روز قیامت نادم‌اند که چرا تمام مردم را یکدست نسبت به خداوند کافر نکرده‌اند تا همراه ایشان در آتش جهنم گرفتار گردند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً فَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِيَاءَ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَإِن تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ‎(89)} صدق الله العظيم [النساء]
ولی احمد عمرو هدف امام مهدی و انصارش را درک نکرده‌است، این هدف رفتن تحسر از نفس خداوند نسبت به بندگان گمراه است نه بندگان مغضوب و ما راضی نخواهیم شد تا پروردگار راضی شود. لذا می‌بینید که می‌گوییم راضی نخواهیم شد تا خداوند در نفس خود راضی شده و تحسر و حزن نسبت به کسانی که تصور می‌کردند هدایت شده‌اند، اما تلاششان در دنیا به هدر رفته است؛ از بین برود.
همانا که بین گمراهان و کسانی که مغضوب خداوند هستند، تفاوت بسیاری وجود دارد؛ چون گمراهان تصور می‌کنند هدایت شده‌اند اما از راه راست دور شده و بندگان مقرب خداوند رحمان را به امید رسیدن به قرب خداوند عبادت می‌کنند. آنها خداوند را دوست دارند اما برای او شریک قائل شده‌اند و تصور می‌کنند هدایت شده‌اند. و اما «مغضوب علیهم» از خداوند و رضوان او بیزارند و از مؤمنان به خداوند انتقام گرفته و کسانی را که به خداوند افترا می‌زنند را به دوستی برمی‌گزینند و شب و روز تلاش می‌نمایند تا نور خداوند را خاموش سازند و هیچ‌کوتاهی نمی‌کنند؛ آنان شیاطین جن و انس بوده و از سرکش ترین کافران نسبت به خداوند هستند. آنها، شیاطین جن و انس به آتش جهنم سزاوارترند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَوَرَ‌بِّكَ لَنَحْشُرَ‌نَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَ‌نَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا (68) ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّ‌حْمَٰنِ عِتِيًّا (69) ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِيًّا (70)} [مريم]، صدق الله العظيم،
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.
حال به سراغ سؤال هشتم می‌آییم که احمد عمرو در آن می‌پرسد:



س-8:گفته‌اید و مرتب تکرار می‌کنید که راضی نمی‌شوی تا خداوند راضی شود؛ پس اگر جوابت به سؤال بند هفت مثبت باشد و گفته باشی خداوند در حال حاضر در نفس خود راضی نیست؛ خواهش می‌کنم به این بند پاسخ دهی: راضی نمی‌شوم تا خداوند راضی شود، آیا در حال حاضر به قسمتی که خداوند در دنیا برایت قرار داده است راضی نیستی؛ یعنی به نعمت‌هایی که خداوند در این دنیا به تو عنایت نموده راضی نیستی؛ چگونه می‌توانی راضی شوی در حالی که اکنون حبیب قلبت خداوند در نفس خود راضی نبوده و متحسر و حزین است؟ چطور زندگی در این نعیم دنیوی که خداوند به شما عطا کرده و ترا شیخ قبیله‌ای معروف یمنی و خداوند تو را امام مهدی قرار داده و خلیفه نموده است.تمامی این نعمت‌هایی که الان در آن زندگی می‌کنی چطور برایت شیرین است درحالی که حبیب قلبت حزین است؟ آیا به قسمتی که خداوند درنعیم این دنیا به تو عنایت نموده راضی نیستی؟


ج-8: امام مهدی در پاسخ پرسشگران می‌گوید: پناه بر خدا که از کسانی باشم که خداوند تعالی درمورد آنان می‌فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ لَا يَرْ‌جُونَ لِقَاءَنَا وَرَ‌ضُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاطْمَأَنُّوا بِهَا وَالَّذِينَ هُمْ عَنْ آيَاتِنَا غَافِلُونَ (7) أُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمُ النَّارُ‌ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (8)} صدق الله العظيم [يونس].
پناه برخدا که از کسانی باشم که خداوند تعالی درمورد آنان می‌فرماید:
{فَأَعْرِ‌ضْ عَن مَّن تَوَلَّىٰ عَن ذِكْرِ‌نَا وَلَمْ يُرِ‌دْ إِلَّا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا (29) ذَٰلِكَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ} صدق الله العظيم [النجم:29-30].ولی احمد عمرو، من تمنا دارم که خداوند تمام ملکوت دنیا را به من عطا نماید تا از آن به عنوان «وسیله» به سوی پروردگارم استفاده کرده و مردم را به اذن خداوند به امتی واحد در راه راست [صراط مستقیم] تبدیل نمایم تا خداوند راضی شود. همچنين نبی الله سليمان عليه الصلاة و السلام هم به خاطر رشک به دنیا تمنا نکرد تا خداوند ملکوتی به او عطا نماید که بعد از او سزاوار کسی نباشد. این تمنا به خاطر اصرار او برای جهاد در راه خداوند و امر به معروف و نهی از منکر بود تا نزدیک‌ترین و محبوب‌ترین بنده در نزد پروردگارسبحان باشد و برای همین نبی الله سلیمان گفت:
{قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَهَبْ لِي مُلْكًا لَّا يَنبَغِي لِأَحَدٍ مِّن بَعْدِي إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ ‎(35)} صدق الله العظيم [ص]
این دعای نبی الله سلیمان از روی حب به دنیا نیست تا به آن راضی باشد؛ حاشا لله!! بلکه این مُلک را برای آن می‌خواهد تا از کسانی باشد که به شدت و بیش از همه در راه رسیدن به حب و قرب خداوند رقابت می‌کنند.
دکتر فاضل احمد عمرو! آیا متوجه موضوع شدی؟ و ما برهان‌های علمی بیشتری از آنچه که پروردگارم به من آموخته در نزد خود داریم؛ پاک و منزه است پروردگار من که من چیزی جز آنچه که به من آموخته‌ای نمی‌دانم که تو عزیز و حکیمی. وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.
حال به سراغ سؤال نهم می‌آییم که احمد عمرو درآن می‌گوید:



س-9:آیا ایمان داری که انسان مخلوق است و اعمال او قبل از خلق شدنش توسط خالق رحمن و عزوجل خلق شده است؟ آیا ایمان داری که أمور معنوی در انسان از قبیل حزن و فرح و غضب و رضای در نفس انسان از سوی خداوند در نفس انسان خلق شده است؟


ج-9: امام مهدی ناصر محمد یمانی در جواب او می‌گوید: حاشا که پروردگارم اعمال بد انسان را بیافریند یا به بدی و زشتی فرمان دهد! تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَإِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَيْهَا آبَاءَنَا وَاللَّهُ أَمَرَ‌نَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَأْمُرُ‌ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ (28) قُلْ أَمَرَ‌ رَ‌بِّي بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ (29) فَرِ‌يقًا هَدَىٰ وَفَرِ‌يقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ (30)} صدق الله العظيم [الأعراف].
ممکن است دکتر احمد عمرو بخواهد بگوید: «ولی من ازآیات محکم کتاب برایت حجت ميآورم که:
{وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ وَمَا تَعْمَلُونَ ‎(96)} صدق الله العظيم [الصافات] ».
امام مهدی در پاسخ می‌گوید: همانا که بیان حق فرموده خداوند تعالی: {وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ وَمَا تَعْمَلُونَ ‎(96)} صدق الله العظيم [الصافات]، این است که خداوند شما و بت‌هایی که شما از صنع خداوند می‌سازید چه از آهن باشد یا مس یا طلا و یا نقره و یا از سنگ می‌تراشید را آفریده است و اینها همه صنع خداوند هستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی: {قَالَ أَتَعْبُدُونَ مَا تَنْحِتُونَ (95) وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ وَمَا تَعْمَلُونَ (96)} صدق الله العظيم [الصافات].
ای مرد چگونه ممکن است خداوند سبحان سازنده عمل انسان باشد؟ اگر چنین باشد؛ چرا مردم را به خاطر اعمالی که خود آفریده است عذاب می‌کند؟ چقدر بعضی از سخنان شما که برخلاف عقل و منطق است مرا به تعجب شدید وا می‌دارد!!
اما در مورد صفات حزن و سرور و حسرت و رحمت در نفس انسان، خداوند این صفات را با قدرت کلمات خود در نفس انسان آفریده و هرکس که هدایت بخواهد را هدایت کرده و هرکس گمراهی را بخواهد، گمراه می‌نماید و پروردگارت به احدی ظلم نمی‌کند.
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.
من اصطفاه الله للناس إماماً فزاده بسطةً في العلم ليكون برهان الإمامة؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

اخرین به روز رسانی: 08-08-2022 11:58 AM