الموضوع: سبب حقیقی شرک آوردن به خداوند و سرّ شفاعت

پاسخ به «رافضی تا نخاع» : فرقی بین شرک به خدا به دلیلِ مبالغه در مورد رسول یا نبیِّ الهی و صالحان و مقربان وجود ندارد..

- 23 -
الإمام ناصر محمد اليماني
06 - محرم - 1431 ه
23 - 12 - 2009 م
2-دی-1388ه.ش.
11:01 بعد از ظهر

پاسخ به «رافضی تا نخاع» :
فرقی بین شرک به خدا به دلیلِ مبالغه در مورد رسول یا نبیِّ الهی و صالحان و مقربان وجود ندارد.




بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم.
ای امام، بر اساس تمام مطالبی که شما در این باره فرموده‌اید و من خوانده‌ام، علت شرک به خداوند برحسب گفته شما این است: «علت بت‌پرستی مبالغه درمورد بندگان مقرب خدا وغلو کردن ناحق درباره ایشان است تا جایی که بعد از مرگشان، کسانی که از کرامات ودعاهای استجابت‌شده ایشان باخبرند، در باره‌شان به ناحق مبالغه می‌کنند و از هریک از آنها بتی به شکلشان ساخته و به‌جای خدا، از آنان درخواست و به درگاه آنان دعا می‌کنند». پایان نقل قول از شما.
سؤال من این است که دلیلتان چیست؟ هیچ‌کس باور ندارد بندگانی باشند که از انبیا و رسولان علیهم السلام به درگاه خدا مقرب‌تر باشند. پس چرا در میان بت‌ها کسی که به نام انبیا یا رسولان الهی باشد پیدا نمی‌کنیم؟ چرا بتی به نام عیسی یا موسی یا ابراهیم نداریم و تمام مردم باور دارند اینان بندگان مقرب درگاه خدا هستند.
یا خواهی گفت مردم معتقدند که ودا و سواعاً و یغوث و یعوق و نسراً از انبیا و رسولان الهی؛ در درگاه خداوند عزوجل مقرب‌تر بودند؟
رافضی تا نخاع


بسم الله الرحمن الرحيم، السلام عليكم جناب «رافضی تا نخاع» که اسمت روی پیشانی‌‌ات ثبت است؛ آیا حق را رد می‌کنی؟ مگر نمی‌بینی شدت مبالغه‌ی شما در مورد آل بیت، بیش از محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - است و امام علی را می‌خوانید و یا می‌گویید: «یا ابالحسن ما را دریاب و شفاعت ما را بکن» و هم‌چنین می‌گویید: «یا فاطمه الزهراء»؟ مبالغه درمورد بندگان مکرم خداوند، بیش از مبالغه در مورد انبیا و رسولان است و انبیا و رسولان خداوند از خدا می‌خواهند عاملی برای به فتنه افتادن مردم ظالم نگردند و می‌گویند:‌
{رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ} صدق الله العظيم [يونس:85]
در هر صورت فرقی در شرک نیست چه به علت مبالغه در مورد رسول یا نبی الهی باشد و چه به علت مبالغه درمورد بندگان مکرم و صالح خدا. هرکس با خدا، کس دیگری را بخواند مشرک است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا} صدق الله العظيم [الجن:18]
اما برهانی آشکار که نشان دهد کسانی را که می‌خواند، خود از بندگان خدا بودند؛ در این فرموده خداوند تعالی پیدا می‌کنیم:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كنتم تَزْعُمُونَ (62) قَالَ الَّذِينَ حقّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ (63)} صدق الله العظيم [القصص]
وتأویل حق فرموده خداوند:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائيَ الَّذِينَ كنتم تَزْعُمُونَ}،
مقصود خداوند این است که: «بندگانِ مقربِ مرا که به‌جای من، از آنها درخواست و به درگاهشان دعا می‌کردید، حالا کجا هستند؟». کسانی که بت‌پرست بودند می‌گویند: «خدایا اینها ما را اغوا کردند» و‌ مقصودشان پدران‌ و اجدادشان هستند. فرزندان، پدرانشان را بت‌پرست یافته بودند و بدون اینکه از رازبت‌پرستی ایشان آگاه باشند؛ از راه روش گذشتگان‌شان پیروی کردند و پدرانشان می‌دانند راز عبادت‌شان چه بوده است .
پس بینید جواب پ
دران نخستینشان چیست؛ می‌گویند:
{أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا}،
مقصودشان گمراه کردن امت‌های بعد از خودشان است. آنها بندگان مقرب را به امید اینکه باعث نزدیکی ایشان به خدا شود، عبادت می‌کردند. خداوند حجاب بین آنها و بندگان مقرب را برمی‌دارد. آنها را دیده و می‌شناسند همان گونه که آنها را در حیات دنیوی می‌شناختند و بعد ازمرگشان درباره‌ شان مبالغه کرده بودند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَإِذَا رَأَى الَّذِينَ أَشْرَكُوا شُرَكَاءَهُمْ قَالُوا رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ شُرَكَاؤُنَا الَّذِينَ كُنَّا نَدْعُو مِنْ دُونِكَ فَأَلْقَوْا إِلَيْهِمُ الْقَوْلَ إِنَّكُمْ لَكَاذِبُونَ} صدق الله العظيم [النحل:86]
و بی‌تردید مبالغه درمورد بندگان مکرم خداوند بعد از مرگشان رخ می‌دهد، اگر آنها هنوز زنده بودند؛ مانع این کارشده و فتوا می‌دادند این کار ظلمی بزرگ و شرک است. اما بندگان مکرم خداوند، از اتفاقاتی که بعد از آنها رخ داده و از مبالغه ناحق مسلمانان در مورد خودشان و این که کار به‌ جایی رسیده که به‌جای خداوند؛ از آنان درخواست شده و مورد دعا واقع شده‌اند؛ بی‌خبرند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَيَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ نَقُولُ لِلَّذِينَ أَشْرَكُوا مَكَانَكُمْ أَنْتُمْ وَشُرَكَاؤُكُمْ فَزَيَّلْنَا بَيْنَهُمْ وَقَالَ شُرَكَاؤُهُمْ مَا كنتم إِيَّانَا تَعْبُدُونَ (28) فَكَفَىٰ بِاللَّهِ شهيداً بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أن كُنَّا عَنْ عِبَادَتِكُمْ لَغَافِلِينَ (29)} صدق الله العظيم [يونس]
چون آنها از این مبالغه‌ی ناحقی که در حقشان شده‌است، بی‌خبر هستند و این امر بعد از مرگ بنده مکرم خدا رخ داده‌است و برای همین می‌گویند:
{فَكَفَى بِاللَّهِ شهيداً بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أن كُنَّا عَنْ عِبَادَتِكُمْ لَغَافِلِينَ} صدق الله العظيم
از خدا بترس و عبادت خداوند یکتا و بی‌شریک را رد مکن و اگر سر باز بزنی؛ آل بیت در برابر پروردگار عالم به کارت نخواهند آمد.
وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين.
الداعي إلى صراط العزيز الحميد بالقرآن المجيد الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
اخرین به روز رسانی: 27-07-2022 03:25 PM